Működési elve
- a di elektromos állandót (más nevén relatív permittivitást)
- és a fajlagos ellenállást méri az olajmintában.
A készülék elsősorban az olaj savasságára reagál. (TBN szám.) Az olaj elhasználódása, öregedése során, egyre savasabbá válik, és korrodálja a motoralkatrészeket. A piros 10. LED villogása általában azt jelenti, hogy az olaj savassága elérte a maximális elfogadható szintet, ezért az olajat le kell cserélni. Ezen felül egyéb szennyező anyagok, mint pl: korom, víz, fagyálló és fémkopadék – szintén befolyásolják a mérési eredményt. A víz vagy fagyálló jelenléte az olajban tömítési problémát jelez. A fémkopadék a csapágyak, dugattyúgyűrűk, egyéb súrlódó elemek kopására utal. Túlzott koromtartalom pl. gyenge kompresszióra is utalhat. Ha üzemanyag jut a motorolajba, az hígítja az olajat, ráadásul a mérési eredményt megtévesztően a jobb érték irányába téríti el.
A műszer kizárólag motorolaj minőségének gyors ellenőrzésére alkalmas.