Dizájn ösztöndíj William Clay Ford emlékére

2014. 03. 26.

A Ford Alapítvány egymillió dolláros ösztöndíjat létesít a közelmúltban elhunyt William Clay Ford, a Ford formatervezői tanácsának elnöke emlékére, aki a legendás Lincoln Continental Mark II. tervezési munkáit is irányította, ami sokak szerint minden idők egyik legkiválóbb autója volt. A Ford mostantól minden évben 10.000 dollárral támogat öt tehetséges autóipari dizájner-tanulót: az ösztöndíj 20 esztendőn át évi 50.000 dolláros hozzájárulást jelent a formatervezők új generációi számára.

A Ford Alapítvány az elkövetkező 20 év során egymillió dolláros autóipari ösztöndíjat ajánl fel a néhai William Clay Ford emlékére, akinek munkássága meghatározó módon alakította a Ford autónak formavilágát. Willian Clay Ford 57 éven át volt a vállalat munkatársa és igazgatósági tagja, 32 éven át pedig emellett a vállalat formatervezői tanácsának elnöke: ő dolgozta ki a Ford dizájn-irányvonalát, olyan klasszikus modellek fejlesztését felügyelve, mint például a legendás Lincoln Continental Mark II.

„A dizájn volt Mr. Ford szenvedélye, és kreativitása látványosan átalakította a Ford járműveinek formavilágát.” - fogalmamondta Jim Vella, a Ford Alapítvány és Közösségi Szolgálat elnöke. „Éppen ezért William Clay Ford örökségét úgy ápolhatjuk a legmegfelelőbben, ha egy ösztöndíjjal támogatjuk az innovatív autóipari formatervezők új generációit.”

A támogatás évi 50.000 dollárt jelent az elkövetkező két évtized során: az alapítvány minden évben 10.000 dollárral segíti azokat a főiskolai tanulókat, akik kiemelkedő teljesítményt nyújtanak az autóipari formatervezésben. A vállalat a következő hónapok során közöl további részleteket a programról.


William Clay Ford és a dizájn

Mr. Fordot 1952. július 17-én nevezték ki egy mérnökökből és formatervezőkből álló munkacsoport élére, amelynek feladata a Lincoln Continental Mark II. kifejlesztése volt. Az autót a klasszikus Lincoln Continental utódjának szánták, amit Mr. Ford édesapja, Edsel Ford irányításával alkotott meg a vállalat 1939-ben. Sokan ma is úgy tartják, hogy a Continental Mark II. minden idők egyik legremekebb autója volt. Mr. Ford arra törekedett, hogy az új modell felidézze az eredeti Lincoln Continental legfontosabb formai elemeit. Ilyen volt például az üveg- és lemezfelületek aránya, ami a védettség bensőséges hangulatát sugallta, vagy éppen a csomagtér végében elhelyezett, jellegzetes lemezburkolat alatt megbúvó pótkerék, ami az eredeti Continental kívülre szerelt pótkerekének látványára rímelt.

„Azt akartam, hogy a pótkerék hátul legyen, mert ez volt a Continental védjegye.” - mondta erről Mr. Ford. „Igyekeztünk, hogy a Mark II. megtartsa az eredeti modell arányait, és azt hiszem, ezt elég szépen sikerült megvalósítanunk.”

A vállalat 1957-ben megalakult formatervezői tanácsának első elnöke Mr. Ford lett, s e posztot egészen 1989-es nyugdíjba vonulásáig ő töltötte be, emellett pedig 1973-ban a termékdizájnért felelős alelnöknek is kinevezték. Mindemellett 1981-ben a kaliforniai Pasadenában működő Formatervezési Főiskola Művészeti Központja a tudományok tiszteletbeli doktora címmel is kitüntette. Mr. Fordról és szellemi örökségéről ide kattintva talál további információt.


A Ford Alapítvány támogatja a művészetet és a formatervezést

A Ford Alapítvány a művészet, a formatervezés és a művészeti oktatás jól ismert támogatója. Az alapítvány hosszú távú együttműködést alakított ki a Smithsonian Intézet Utazó Kiállításával (Washington D.C.), a Detroiti Művészeti Intézettel és a Kreatív Tanulmányok Főiskolájával (Detroit), valamint a Formatervezési Főiskola Művészeti Központjával (Pasadena). A Ford Alapítvány támogatásával jött létre a Henry Ford Akadémia (Dearborn), a Henry Ford Akadémia: Alameda Művészeti és Formatervezési Iskola (San Antonio) és a Henry Ford Akadémia: Kreatív Tanulmányok Iskolája (Detroit).


 

Márkakereskedés hírei

Aktuális ajánlatok

Legfrissebb akciók Sándor Service Kft.

Márkakereskedés hírei

Legfrissebb hírek Sándor Service Kft.