Óriási előnnyel őrizte meg piacvezető pozícióját

2013-ban a Ford

2014. 01. 06.

A Ford tavaly decemberben ismét kimagasló, 11,7%-os piaci részesedéssel, 861 új autót értékesítve végzett az első helyen a hazai személyautó- és haszongépjármű piacon, amivel egyben egész évre vonatkozóan is megőrizte piacvezető pozícióját. 2013-ban Magyarországon összesen 7879 új Ford talált gazdára, így a márka hatalmas előnnyel, mintegy 1151 autóval végzett legközelebbi versenytársa előtt, ami közel két havi átlagos hazai értékesítésének felel meg.

A Ford 2013-ban hatalmas, mintegy két havi átlagos értékesítésének megfelelő, 1151 autós előnnyel őrizte meg öt éve megszerzett, és ez idő alatt csak egy rövid, néhány hónapos periódusra elveszített piacvezető pozícióját a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon. A tavaly hazánkban értékesített 7879 új Ford 10,9%-os piaci részesedést jelent, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy minden tizedik Magyarországon gazdára találó új autó Ford volt, naponta pedig átlagosan 21 autót adott el itthon a márka.
A Ford hazai eredményei még szembetűnőbbek, ha a szakértők által gyakran a gazdaság barométereként említett kishaszongépjármű piacot külön is megvizsgáljuk: itt, 2340 darabos értékesítésével 20,5%-os piaci részesedéssel végzett az élen a márka, azaz tavaly minden Magyarországon eladott ötödik kishaszongépjármű Ford volt.
Személyautó fronton a márka hazai húzómodelljei ezúttal is a 2012-ben a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Focus, valamint a 2012-ben a világ legnépszerűbb kisautójaként végző Fiesta voltak: 2142 darabos értékesítésével (a Ford hazai értékesítéseinek 27,2%-a) a Focus megszerezte szegmense első helyét, egyben a második legkeresettebb autó volt Magyarországon, míg 1103 (14%) darabos értékesítésével a Fiesta szoros versenyben szegmense harmadik helyét biztosította be. 793 (10%) darabos értékesítésével emellett kiemelkedően jól szerepelt emellett a Mondeo, amely szegmensének második helyén zárt.
1497 (19%) darabos értékesítésével haszongépjárművek tekintetében egyértelműen a szegmenselsőséget is megszerző Transit  vitte a prímet, ám az 531 (6,7%) darabbal szegmenselsőségről éppen csak lecsúszó Ranger is nagyszerűen teljesített.

Varga Zsombor, a Ford magyaországi PR és kommunikációs igazgatója a márka hazai sikereiben kiemelkedő szerepet tulajdonít a rendkívül erős, díjnyertes modellportfóliónak (7 Euro NCAP Advanced díj: Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Kuga, Transit Custom, 2 Év Haszongépjárműve díj: Transit Custom, Transit Connect, 1 Év Pickupja díj: Ranger, 1 AUTOBEST díj: B-Max, 2 Év Motorja díj: 1.0 EcoBoost motor, hogy csak a legfontosabbak kerüljenek említésre), ám nem mulasztja el megemlíteni a potenciális ügyfelek tájékoztatását célzó kreatív marketing tevékenység fontosságát sem, amelyet 2013-ban a Ford esetében két nagy presztizsű díj, egy Bronz Penge és egy Arany EFFIE odaítélésével ismert el a kommunikációs szakma.

„Nagyon hálásak vagyunk ügyfeleink bizalmáért, és nagy örömünkre szolgál, hogy kimagasló értékesítéseink azt igazolják, hogy vásárlóink értékítélete egybecseng a modelljeinket valóságos díj-záporesővel jutalmazó szakma megítélésével. Mindez kiváló visszaigazolás a Ford számára, hogy jó úton indult el, amikor sok versenytársunkkal ellentétben a válság beköszöntével nem visszafogta, hanem tovább fokozta beruházásai, fejlesztései ütemét, sosem látott mennyiségű új modellt, és forradalmi technológiát, előremutató aktív biztonsági rendszert mutatva be a piacon.” – fogalmaz Varga Zsombor

„Bízunk abban, hogy a 2014-es évben érkező új modelljeink sora, köztük az új Transit, a Transit Courier és Tourneo Courier valamint a rendkívüli várakozás övezte új Mondeo hasonlóképpen elnyeri majd vásárlóink bizalmát, és tovább növeli az elégedett Ford ügyfelek népes táborát, hozzájárulva ahhoz, hogy az idei évben is megőrizzük piacvezető pozíciónkat.” – teszi hozzá a PR és kommunikációs igazgató.

Márkakereskedés hírei

Aktuális ajánlatok

Legfrissebb akciók Sándor Service Kft.

Márkakereskedés hírei

Legfrissebb hírek Sándor Service Kft.