2026-ra 2 milliónál is több EV készül

2022. 07. 27.


A Ford bejelentette az új akkumulátor-gyártó kapacitásokkal és nyersanyagokkal kapcsolatos terveit; 2023-ra 600.000, 2026-ra 2 milliónál is több EV készül; megerősített globális együttműködések

DEARBORN, Michigan, 2022. július 21. – Az új elektromos autók iránti erős keresletre építve a Ford ma számos kezdeményezést jelentett be az akkumulátor-gyártási kapacitás és a nyersanyagok beszerzése terén; ezek révén a vállalat elérheti, hogy 2023 végére évi 600.000 elektromos járművet gyártson, illetve hogy ezt a mennyiséget 2026 végére több mint 2 millió darabra növelje. 

A vállalat részletesen bemutatta globális járműportfólió-terveit, amelyek a Ford+ terv részeként támogatják ezeket a termelési célokat. A Ford arra számít, hogy az elektromos járművek piacának összesített éves növekedési rátája 2026-ig meghaladja majd a 90%-ot, ami az eddig várt globális iparági növekedésnek több mint a kétszerese. 

„A Ford új elektromos járműveinek kínálata hatalmas keresletet generált, most pedig úgy állítjuk be az ipari hátteret, hogy biztosítsuk a termelés gyors felfuttatását,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója és a Ford Model e elnöke. „Model e csapatunk gyorsan, hatékonyan és kreatívan dolgozott, hogy rendelkezésre álljon az az akkumulátor-gyártási kapacitás és nyersanyagmennyiség, aminek révén vásárlóink millióinak kínálhatjuk a legmodernebb elektromos autókat.” 

A Ford azt tervezi, hogy 2026-ig 50 milliárd dollárt fektet be az EV-gyártásba, célként tűzve ki 2026-ra a 10 százalékos összesített korrigált EBIT ráta és a 8 százalékos EBIT ráta elérését. 

Miközben a Ford a fenntarthatóság és az emberi jogok iránti elkötelezettségét szem előtt tartva megújítja beszállítói láncát az elektromos járművek gyártásához, a vállalat továbbra is arra számít, hogy 2030-ra globális termelésének több mint a felét az elektromos autók teszik ki, és legkésőbb 2050-ig világszinten is eléri a karbonsemlegességet. 

A Ford arra törekszik, hogy 2035-re már csak elektromos járműveket gyártson 

Európában, a Ford kölni Niehl üzemében jelenleg is folynak az elektromos járművek 2023-ban induló gyártását előkészítő nagyszabású átalakítások. Ezek közé tartozik egy 2500 négyzetméteres csarnok építése, ahol öt emeleten folyik majd az előbevonatok újszerű és hatékony készítése. 

Ezen felül a már meglévő üzemegységek is megújulnak; az itt bevezetett energiatakarékos megoldások több mint 2000 tonna CO₂- és több mint 2600 MWh elektromosáram-megtakarítást eredményeznek majd évente. 

Az első elektromos hajtású személyautó 2023-ban gördül le a kölni szerelőszalagról, a második EV-modell gyártása pedig 2024 közepén kezdődik. Az új üzem éves termelési kapacitása várhatóan eléri majd a 200.000 darabot. 

A Niehl üzem továbbfejlesztése fontos lépés a Ford tisztán elektromos európai jövőjének megteremtésében, és jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat 2035-re karbonsemlegessé tegye európai gyártási és logisztikai folyamatait, illetve beszállítói működését. 

2023 végére 600.000 elektromos jármű készül

A Ford azt tervezi, hogy a következő EV-modellek révén 2023 végére eléri a 600 ezres globális darabszámot:

270.000 Mustang Mach-E Észak-Amerikában, Európában és Kínában 

150.000 F-150 Lightning Észak-Amerikában 

150.000 Transit EV Észak-Amerikában és Európában 

30.000 vadonatúj SUV Európában, amelyek gyártását erőteljesen felfuttatják 2024-ben 

Vale Canada Ltd.: A lehetőségek feltárása az EV-értékláncban. 

PT Vale Indonesia és Huayou Cobalt: Egy háromirányú nikkelfeldolgozási projekt vizsgálata és egy külön átvételi megállapodás a Huayou céggel, ami együttesen évi 84.000 tonna nikkelt biztosít a Ford számára. 

BHP: Nikkelszállítás a BHP Nickel West ausztrál egységeiből. A több évre tervezett együttműködés már 2025-ben megkezdődhet, és később további nyersanyagokra is kiterjedhet. 

EcoPro BM és SK On: Szándéknyilatkozatot írtak alá a Forddal egy észak-amerikai katódgyártó üzem építéséről.

ioneer: Szándéknyilatkozatot írt alá a Forddal az EV-gyártáshoz szükséges lítium-karbonát szállításáról a 2025 utáni időszakban a cég nevadai Rhyolite Ridge projektjének keretében. 

Compass Minerals: Szándéknyilatkozatot írt alá a Forddal lítium-hidroxid és lítium-karbonát szállításáról a Utah állambeli Nagy Sóstónál működő üzeméből. 

Syrah Resources és SK On: Szándéknyilatkozatot írtak alá a Forddal természetes grafit szállításának biztosításáról a louisianai Vidaliában működő feldolgozóüzemből.

A Ford akkumulátor-celláinak kémiai elemei közt az eddigi nikkel-kobalt-mangán (NCM) mellett megjelenik a lítium-vas-foszfát (LFP) is. Ez még jelentősebb kapacitást kínál a nagy energiaigényű modellekhez, és biztosítja, hogy a vásárlók sok éven át minimális hatótávolság-csökkenéssel használhassák járműveiket. Mindemellett csökkenti a ritka ásványi anyagoktól, például a nikkeltől való függőséget, és a jelenlegi költségarányok mellett 10-15 százalékos anyagmegtakarítást jelent az NCM akkumulátorokhoz képest. 

A vállalat megerősítette, hogy – a világ vezető akkumulátorgyártóival való együttműködés révén – rendelkezésére áll a szükséges éves akkumulátor-gyártási kapacitás 100 százaléka, azaz 60 gigawattóra (GWh), amivel biztosítható a fent említett 600.000 elektromos jármű meghajtása. 

A Ford bejelentette, hogy a Contemporary Amperex Technology Co., Ltd. (CATL) vállalat a jövő évtől komplett LFP akkumulátorokat szállít majd az Észak-Amerikában forgalmazott Mustang Mach-E modellekhez, 2024 elejétől pedig az F-150 Lightning típusokhoz is. A Ford új EV-architektúrájának rugalmas alakíthatósága lehetővé teszi a CATL prizma rendszerű akkumulátor-technológiájának hatékony alkalmazását, így a szükséges kapacitás gyorsan hozzáigazítható a piaci igényekhez.

A Ford továbbra is fenntartja hosszú távú együttműködését az LG Energy Solution (LGES) vállalattal és stratégiai kapcsolatát az SK On céggel, biztosítva ezzel az akkumulátor-gyártási kapacitás terén 2023 végéig kijelölt céljait. 

A Fordnak régóta beszállító LGES gyors ütemben kétszeresére növelte lengyelországi Wroclaw üzemének kapacitását, ahol a Mustang Mach-E és az E-Transit modellek NCM akkucellái készülnek. 

Ezen felül az SK On új kapacitásokat épített ki, felkészülve arra, hogy 2023 végéig a Ford felpörgeti az F-150 Lightning és az E-Transit sorozatgyártását: az NCM cellák gyártását a korábban tervezett szintre növeli atlantai üzemében, és ezt új kapacitások megteremtésével egészíti ki Magyarországon.

Több mint 2 millió elektromos jármű 2026 végéig

A Ford nemcsak számít azokra a megállapodásokra, amelyek biztosítják a 600.000 jármű legyártását, hanem ezek bővítését tervezi. A vállalat már jelenleg is rendelkezik annak az akkumulátor-gyártási kapacitásnak mintegy 70 százalékával, amelynek 2026 végéig világszerte több mint 2 millió elektromos autó legyártását kell megalapoznia. 

A Ford és a világ legnagyobb akkumulátor-gyártója, a CATL egy külön szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy megvizsgálják az együttműködés lehetőségeit a kínai, európai és észak-amerikai Ford-piacok akkumulátor-beszállítása tekintetében.

A Ford azt is bejelentette, hogy 2026-tal kezdődően 40 GWh LFP-gyártási kapacitást tervez létesíteni és felhasználni Észak-Amerikában

.Ezt a többletkapacitást három, Kentucky és Tennessee államokban működő akkumulátorgyár bővítésére fogják felhasználni; ezek az üzemek a Ford és az SK On múlt héten megalapított BlueOval SK vegyesvállalatának részét képezik. A Ford szándéknyilatkozatot írt alá az SK On és a Koç Holdings vállalatokkal arról, hogy vegyesvállalatot hoznak létre Törökországban az akkumulátor-gyártó kapacitás növelésére.

A vegyesvállalatok működését segíti majd, hogy a Ford az akkumulátorcellák nyersanyagát is közvetlenül szerzi be.

„Csapatunk aktívan együttműködik partnereinkkel az Egyesült Államokban és világszerte,” mondta el Lisa Drake, a Ford Model e alelnöke, aki az EV-gyártás ipari hátteréért felel. „Gyorsan lépünk majd azokon a piacokon és régiókban, ahol rendelkezésre állnak a fontos anyagok, tárgyalunk a kormányzati tisztviselőkkel, a bányavállalatokkal és a feldolgozókkal, olyan szándéknyilatkozatokat és megállapodásokat írva alá, amelyek megfelelnek a Ford ESG-szükségleteinek, és támogatják a Ford tervét, hogy az elektromos járművek darabszáma milliós nagyságrendre növekedjen.”

A vállalat ma bejelentette, hogy együttműködik a legjelentősebb bányászati szereplőkkel, így 2026-ig és a későbbiekre is biztosította nikkel-ellátásának nagy részét. A Ford a következő szándéknyilatkozatokat írta alá:

A Ford több kulcsfontosságú szerződést is kötött a lítium beszerzésére. A közelmúltban bejelentett, kulcsfontosságú nyugat-ausztráliai szállítások mellett (amit a Liontown Resources biztosít), a Ford szándéknyilatkozatot írt alá Rio Tinto vállalattal arról, hogy megvizsgálják egy jelentős lítium-átvételi megállapodás lehetőségeit a cég argentínai Rincon projektjéből. Ez egy többféle fémre vonatkozó egyezség része, amely hatékonyan kiaknázza a Ford alumínium-üzletágának nagyságát, és további lehetőséget kínál a réz beszállításában.

A Ford továbbra is azon dolgozik, hogy Észak-Amerikában történjen a kulcsfontosságú akkumulátor-alapanyagok feldolgozása. Ennek érdekében a társaság bejelenti a következőket:

„Mindez együtt egy nagyon szilárd hátteret jelent. Együttműködő partnereink értéknek tekintik azt a komoly keresletet, amelyet olyan kivételes termékekkel teremtünk meg, mint a Mustang Mach-E és az F-150 Lightning, valamint azt a stabilitást, amit a Ford biztosít,” mondta Drake. „Nagyon várjuk, hogy együtt dolgozhassunk velük (és másokkal is, akiknek nevét még nem tettük közzé) a Ford új globális ellátási láncának kiépítésében.”

Az elektromos autók iránti kereslet

Miközben a Ford kialakítja elektromosautó-gyártásának új beszállítói láncát, az autósok már most is rendkívül elégedettek a jelenleg kapható első generációs elektromos modellekkel, emellett pedig a potenciális elektromosautó-vásárlók körében folyamatosan erősödik a vásárlási szándék.

Most először tapasztalható, hogy azok a vevők, akik a következő két évben autóvásárlást terveznek, többnyire elektromos vagy hibrid modellben gondolkodnak: az EY által közzétett kutatás szerint a tavalyi évhez képest 11, 2020-hoz képest pedig 22 százalékkal nőtt a számuk. A megkérdezettek többsége a tisztán elektromos hajtású autók iránt érdeklődik.

Az EV-t eddig még nem használó haszonjármű-tulajdonosok körében elvégzett Ford Pro felmérés szerint az amerikai flottakezelők 60 százaléka tervezi a következő két év során elektromos hajtású modellek beszerzését.

Az F-150 Lightning és a Mustang Mach-E megjelenésére kiválóan reagált a piac, és ezek az autók számos új vásárlót szereztek a Fordnak. A 2022 első negyedévében készített Ford-tanulmány megállapította, hogy a Mustang Mach-E a vásárlók kedvező véleménye alapján megosztott első helyezést kapott saját szegmensében, az F-150 Lightning pedig a második helyezést szerezte meg a pickup-kategóriában – miközben az első helyen az F-150 modell belsőégésű motorral hajtott változata végzett.

A keresletet további élénkítése érdekében a Ford azon dolgozik, hogy milliók számára tegye vonzóvá és elérhetővé az elektromos hajtású modelleket, megszüntetve a kezdeti nehézségeket (például a töltőhálózat sűrítésével), csökkentve a költségeket és tovább javítva az elektromos járművek vásárlási élményét. 

„Ezzel esélyünk nyílik egy vadonatúj vásárlói kör megnyerésére és márkahűségük kialakítására, miközben növeljük piaci részesedésünket,” vélekedett Marin Gjaja, a Ford Model e ügyfélkapcsolati vezetője. „Folyamatosan dolgozunk a digitális és fizikai szolgáltatások és élmények fejlesztésén. Amikor az új vevők egy ilyen modellt választanak, egy újszerű vásárlási megoldást tapasztalnak meg. Arra törekszünk, hogy a digitális vásárlás kényelmét egyesítsük a Ford szakértelmével és márkaképviseleteink fizikai jelenlétével, megalapozva ezzel a lehető legkellemesebb élményt a jövő elektromosautó-tulajdonosai számára.”

Erőforrás linkek

Kapcsolat elérhetőség

A Ford Motor Company

A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, szervizelése és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 199.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.


Márkaszerviz hírei

Aktuális ajánlatok

Legfrissebb akciók Sándor Service Kft.

Márkaszerviz hírei

Legfrissebb hírek Sándor Service Kft.