A Ford és a Volkswagen kiterjesztik globális együttműködésüket.

2019. 07. 19.



A Ford és a Volkswagen kiterjesztik globális együttműködésüket az önvezetés és az elektromos járművek elterjesztése, illetve a vásárlók még jobb kiszolgálása érdekében. 


● A Volkswagen a Forddal közösen fektet be több, mint 7 milliárd dollárnyi tőkét az Argo AI nevű önvezető jármű-platform vállalatba. Ez a közös befektetés lehetővé teszi mindkét autógyártó számára, hogy egymástól függetlenül integrálják az Argo AI önvezető rendszerét saját járműveikbe, ezzel lényegesen gazdaságosabbá téve annak globális alkalmazását

● A Ford felhasználja majd a Volkswagen elektromos jármű architektúráját és a Modular Electric Toolkit (MEB) elnevezésű eszközét hogy 2023-ig legalább egy nagy sorozatban gyártandó, teljesen elektromos hajtású jármű tervezzen és gyárton Európában, az európai vásárlók számára. Ezzel hatékonyabban teljesíti elektromos személyautók gyártására vonatkozó ígéretét, miközben kihasználja a Volkswagen sorozatnagyságából fakadó előnyöket

● A Ford és a VW 2022-től együtt fejlesztenek majd kisáruszállítókat és közepes méretű pick-upokat mindkét márka számára egyes globális piacokra, megosztva a fejlesztési költségeket és komoly szinergiákat létesítve

● A Volkswagen-Ford globális szövetség – ami nem jár a két vállalat közti kereszttulajdonlással – várhatóan javítja majd mindkét cég működésének hatékonyságát

NEW YORK, 2019 július 12. – AFord Motor Company és a Volkswagen AG a mai napon bejelentette, hogy kiterjesztik globális szövetségüket az elektromos járművekre is, illetve együttműködnek majd az Argo AI –vel az önvezető technológiák meghonosítása terén az USA-ban és Európában, ezzel lehetővé téve mindkét cég számára vásárlóik jobb kiszolgálását és javítva versenyképességüket, valamint költség és tőkehatékonyságukat.

A Volkswagen vezérigazgatója Dr. Herbert Diess, a Ford elnök-vezérigazgatója Jim Hackett és az Argo AI vezérigazgatója Bryan Salesky ma bejelentették, hogy a Volkswagen befektetőként csatlakozik a Fordhoz az Argo AI önvezető járműtechnológiai platfom vállalatba történő tőkebefektetés terén.

A Forddal és a Volkswagennel közösen dolgozó Argo AI önvezető rendszere (SDS) az első, melynek kereskedelmi forgalmazására léteznek már tervek Európában és az USA-ban. Emellett a két autógyártó globális jelenlétét kihasználva az Argo AI platformja a legígéretesebb a globális alkalmazás tekintetében az összes eddigi önvezető technológia közül A Volkswagen és a Ford önállóan integrálják majd az Argo AI SDS-ét az e célra épített járműveikbe, ezzel támogatva mindkét vállalat személy és áruszállítási kezdeményezéseit.

Az Argo AI továbbra is arra összpontosít, hogy létrehozzon egy SAE 4. szintnek megfelelő SDS-t, ami alkalmazható a sűrűn lakott városi környezetben a fuvarmegosztásban, és a kiszállítási szolgáltatásokban is.

A Ford és a Volkswagen egyenlő tulajdonrészt szereznek az Argo AI-ben és együttesen többségi tulajdonosok lesznek a cégben. A fennmaradó részvénycsomag az Argo AI dolgozók ösztönzésre szolgál majd. A fenti ügylethez még be kell szerezni a felügyeleti jóváhagyást, illetve ki kell dolgozni még egyes részleteket.

“Bár a Ford és a Volkswagen megőrzik függetlenségüket és továbbra is kiélezett versenyt folytatnak a piacon, ez az együttműködés az Argo AI-vel e fontos technológia területén lehetővé teszi számunkra páratlan képességek, páratlan méretgazdaságosság és földrajzi jelenlét kialakítását,” - mondta el Hackett. “A szinergiák felszabadítása számos területen lehetővé teszi globális szövetségünk erejének bemutatását az okos világnak tervezett okos járművek korában.”

Emellett a vállalatvezetők bejelentették, hogy a Ford lesz az első autógyártó a Volkswagen után, ami használhatja a VW elektromos jármű architektúráját és a Modular Electric Toolkit – MEB – nevű eszközét egy 2023-tól nagy sorozatban gyártandó, zéró károsanyag kibocsátású jármű gyártásához.

A Ford tervei szerint több mint 600,000 európai járműben alkalmazza majd a MEB architektúrát a következő hat évben, miközben folynak a tárgyalások egy európai vásárlóknak szánt, második vadonatúj Ford modellről is. Mindez alátámasztja a Ford európai stratégiáját, ami a cég erősségeinek kihasználásán alapul – mint az áruszállítók, a lebilincselő crossoverek, és az olyan ikonikus, importált modellek, mint a Mustang és az Explorer.

A Volkswagen 2016-ben kezdte el MEB architektúrájának fejlesztését, azóta hozzávetőleg 7 milliárd dollárt fektetve ebbe a platformba. Az autógyártó e platform felhasználásával nagyjából 15 millió autó gyártását tervezi csak a Volkswagen csoport számára a következő évtizedben.

A Ford számára a Volkswagen MEB architektúrájának felhasználása részét képezi egy több mint 11.5 milliárd dolláros globális befektetésnek az elektromos járművek terén, és hangsúlyozza a Ford elkötelezettségét arra, hogy elektromos járművek széles palettáját kínálja európai vásárlói számára, miközben teljesíti fenntarthatósági vállalásait.

“A jövőbe tekintve még több vásárló és a környezetünk is élvezi majd az ágazatban vezetőnek számító Volkswagen EV architektúra előnyeit. Globális szövetségünk még ígéretesebben alakul, és folyamatosan tovább keressük a további együttműködés területeit,” –mondta Diess. “A nagyobb léptékű MEB gyártás csökkenti fejlesztési költségeinket a zéró károsanyag kibocsátású járműveknél, ez pedig elősegíti az elektromos járművek szélesebb körű és gyorsabb elterjedését világszerte. Ez erősíti mindkét vállalat helyzetét a nagyobb tőkehatékonyság, további növekedés és jobb versenyképesség révén.”

A szövetség – ami kiterjed az Argo AI-ben eszközölt közös befektetésen kívüli más együttműködésekre is – nem terjed ki a két cég közötti kereszttulajdonlásra, és független az Argo AI befektetéstől. A szövetséget a két cég felsővezetőiből álló közös bizottság felügyeli, amit Hackett és Diess vezet.

A két vállalat várhatóan 2022-től szállít majd közepes méretű pick-upokat globális vásárlóknak, ezt pedig a kisáruszállítók követik majd.

Egyforma tulajdonrész az Argo AI-ben

A Volkswagen 2.6 milliárd dollárt fektet be az Argo AI-be - 1 milliárd dollárt tőkében, illetve az 1.6 milliárd dollár értékű, több mint 200 dolgozót foglalkoztató Autonomous Intelligent Driving (AID) apportálásával, ahol a dolgozók többsége a Volkswagen csoport számára fejlesztett önvezető technológiát.

Az ügylet keretében a Volkswagen Argo AI részvényeket is vásárol majd a Fordtól 500 millió dollár értékben három év alatt. A Ford a már korábban bejelentett 1 milliárd dolláros csomagból 600 milliót fektet be az Argo AI-ba.

A teljes ügyletet követően az Argo AI tőkéje meghaladja majd a 7 milliárd dollárt.

Mindkét autógyártó komoly lehetőségeket lát – beleértve a nyereséges növekedését – az önvezető technológiához kapcsolód új területek kiaknázásában.

Az Argo AI szorosan együttműködik majd a Forddal és Volkswagennel annak az önvezető technológiának a létrehozásán, melyre az autógyártóknak szükségük van a teljesen integrált önvezető járművekhez, melyek nagy sorozatban gyárthatóak, és biztonságosan, megbízhatóan és tartóan alkalmazhatóak lesznek majd a fuvarmegosztás és árukiszállítás területén.

“Az Argo AI szerencsés, hogy egy világszínvonalú csapattal rendelkezik világos küldetésünknek és partnereink alkalmazás melletti elkötelezettségének köszönhetően. Az AID dolgozókkal együtt globális csapattal rendelkezünk majd, ami még több tehetséget vonz majd,” - mondta Salesky, az Argo AI egyik alapítója. “Emellett a Fordnak és a Volkswagennek köszönhetően az Argo AI technológiája egy nap majd eljuthat minden észak-amerikai és európai piacra, számos márka modelljeiben, illetve sokféle jármű architektúrában.”

A németországi, Müncheni központtal működő AID lesz az Argo AI új európai központja. A vállalatot az AID jelenlegi vezérigazgatója Karlheinz Wurm irányítja majd. Az AID dolgozóival együtt az Argo AI dolgozói létszáma 500-tól 700 fölé emelkedik majd világszerte.

A vállalat Pittsburghi globális központja mellett az új székhelyen működik majd az Argo AI első fejlesztő központja Európában, ami egyben az ötödik világszerte Dearborn, , Cranbury, és Palo Alto után. Az Argo AI a Forddal együttműködve teszteli technológiáját Miamiban és Washingtonban, ahol üzleti célú szolgáltatások elindítását tervezik.

A Ford 600 000 járműben alkalmazza majd a Volkswagen MEB elektromos jármű architektúráját

A Ford egy vadonatúj, MEB-platformon alapuló elektromos modell létrehozását tervezi a németországi Köln-Merkenichben, ami 2023-tól jelenne meg a piacon. Az együttműködés keretében a Volkswagen szállítja majd a MEB alkatrészeket és részegységeket.

Emellett mindkét vállalat tovább keresi az újabb területeket az együttműködésre az elektromos járműveket illetően – ez mindkét cég számára alapvető stratégiai prioritás, miközben igyekeznek felgyorsítani a fenntartható és megfizethető mobilitás irányába mutató átalakulást.

A Forddal aláírt megállapodás a Volkswagen elektromos stratégiájának egyik alapköve, ami támogatja az e-mobilitási ipar növekedését, és a Paris 2050 klíma megállapodás megvalósulását célzó globális erőfeszítéseket.

Sínen az áruszállítókkal és pick-upokkal kapcsolatos együttműködés

A Ford és a Volkswagen tartják magukat azon korábban bejelentett tervükhöz, hogy tovább erősítik jelenlétüket az áruszállítók és közepes méretű pick-upok körében a legfontosabb globális piacokon. Ez a közös munka munka jelentősen hatékonyabbá teszi majd mindkét vállalat működését.

A Ford tervezi és gyártja majd mindkét cég számára a korábban bejelentett közepes méretű pick-upot az európai, afrikai, közel-keleti, ázsia-csendes óceáni, és dél-amerikai piacokra. Az első darabok várhatóan már 2022-ben megérkeznek a kiemelt piacokra.

Mindkét vállalat számára a Ford tervez és gyárt majd nagyobb méretű áruszállítókat az európai piacra 2022-től, míg a Volkswagen fejleszt és gyárt majd egy városi áruszállítót az európai és más kiemelt globális piacok számára.

A Volkswagen és Ford erősen komplementer áruszállító és pick-up kínálattal rendelkezik világszerte. A népszerű modellek közé tartozik a Ford Transit modellcsalád, a Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok.

Mivel mindkét vállalat arra számít, hogy növekszik majd a globális kereslet a közepes méretű pick-upok és áruszállítók iránt a következő öt évben, az ezekben a kulcsfontosságú szegmensekben megvalósuló együttműködés jobb technológiák alkalmazását, és több innováció gyorsabb bevezetését teszi lehetővé, illetve biztosítja az üzemek kapacitásainak jobb kihasználását is. 

E-mailt/visszahívást kérek!


Forrás: Ford Sajtószoba

Márkaszerviz hírei

Aktuális ajánlatok

Legfrissebb akciók Sándor Service Kft.

Márkaszerviz hírei

Legfrissebb hírek Sándor Service Kft.