Hogyan óvja a Ford az autója utasterét, miközben Ön a saját egészségét óvja?

2020. 06. 19.

Hogyan óvja a Ford az autója utasterét, miközben Ön a saját egészségét óvja?

2020. június 18. – A koronavírus miatt egyre több ember tisztítja meg a kezét fertőtlenítő szerrel, miután beült az autójába. A tulajdonos egészségére nézve ez hasznos dolog, de az utastérre nézve már nem feltétlenül. A kézfertőtlenítők vegyi anyagai – például az etanol – reakcióba léphetnek a kabin belső felületeivel, és ha ezeket nem védi speciális bevonat, akkor idő előtt elöregedhetnek.



A Ford mérnökei már régóta rengeteg időt töltenek azzal, hogy új meg új megpróbáltatásoknak teszik ki az autókban felhasznált anyagokat. A teszteredmények azt mutatják, hogy a védőbevonatok kémiai összetételét időnként érdemes megváltoztatni, így a járművek belső terei továbbra is jól néznek majd ki, függetlenül attól, hogy milyen anyaggal találkoznak. A teszt egyébként nemcsak az utastérre, hanem a gyári csomagtéri tartozékokra, például csomagtér-tálcákra és belső műanyag burkolatokra is kiterjed.

“A kézfertőtlenítő olyan termék, amit néhány éve egyre sűrűbben használnak az emberek, ezért jó ideje szerepel a tesztprogramunkban,” mondta Mark Montgomery, a Ford Európa Angliában működő Dunton Műszaki Központjának vezető anyagtervezési mérnöke. „Még a legártalmatlanabbnak tűnő anyagok is okozhatnak meglepetést, amikor a kabin belső felületeivel érintkeznek, de az olyan termékek, mint a kézfertőtlenítők, a naptejek és a rovarriasztók különösen károsak tudnak lenni.” 

A koronavírus-járvány kitörésekor igazi boom következett be a kézfertőtlenítők használatában; Olaszországban például 18-szor annyi fogyott ebből a termékből, mint a tavalyi év azonos időszakában. Néhány friss előrejelzés szerint a kézfertőtlenítők globális piaca 

2020-ban majdnem a két és félszeresére nőtt

a 2019-es évhez képest.

A fertőtlenítők elpusztítják az ember kezén a kórokozókat, a Fordok utasterei pedig képesek ellenállni e szerek károsító hatásának – ám ez nem jelenti azt, hogy a kabin többi része is vírusmentessé válik, különösen ha másokkal is megosztjuk az autónkat. Érdemes tehát teljesen áttisztítani az utasteret, de ehhez ne használjunk fehérítőt vagy hidrogén-peroxidot tartalmazó termékeket, illetve ammónia-alapú szereket, mert ezek károsíthatják a matt, ujjlenyomat-mentes bevonatokat. A szokványos háztartási fertőtlenítőszerek ugyanilyen hatékonyak, és nem okoznak kárt az utastér anyagaiban.

“Érdemes külön odafigyelni azokra a részekre, amiket gyakran megérintünk, például a kormánykerékre, a kilincsekre, a váltókarra, a gombokra vagy az érintőképernyőre, az ablaktörlő és az index karjaira, a kartámaszokra és az ülésállítókra,” magyarázta el Jenny Dodman, a Ford of Britain egészségügyi főmunkatársa. “A biztonsági övről se feledkezzünk meg, hiszen a mellkasunkat keresztezi, így ki van téve a tüsszentés vagy a köhögés hatásának.”

A Duntonban és Kölnben dolgozó Ford-szakemberek magas, akár 74°C hőmérsékleten is tesztelik az utastér anyagait, mivel a tűző nyári napon parkoló autók utastere akár ilyen forróra is felhevülhet. Olyan vizsgálatokat is végeznek, amelyek a napsugárzás hatását szimulálják; ilyenkor UV-sugarakkal bombázzák a kabin belső burkolatait, méghozzá 1152 órán (vagyis 48 napon), ami megfelel a bolygó legnaposabb területein mérhető sugárzás mennyiségének.

A műanyagokat emellett akár -30°C hőmérsékleten is tesztelik, amikor már törékennyé válnak. Ehhez egy kemény gumilabdát használnak, amit újra meg újra a felülethez ütnek


E-mailt/visszahívást kérek!


A Ford Motor Company

A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, szervizelése és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 199.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.

Márkaszerviz hírei

Aktuális ajánlatok

Legfrissebb akciók Sándor Service Kft.

Márkaszerviz hírei

Legfrissebb hírek Sándor Service Kft.